Hur handlar jag?

Här har vi samlat lite av de vanligaste frågorna;

OBS! Du behöver inte logga in eller skapa konto för att handla. Det är bara att börja lägga till önskade produkter till kassan (grön knapp) och sedan gå till kassa (knapp upp till höger) för att slutföra köpet och ange person- eller företagsuppgifter. Du ser alla kostnader och frakter i webkassan innan du godkänner/genomför köpet.
Välkommen med er beställning! Kontakta oss gärna vid frågor.


.1. Hur handlar jag?
SVAR: Det är enkelt! Börja handla direkt i webbshopen. Du behöver inte logga in och registrera dig i förväg. Bara att köpa/lägga till produkter i varukorgen/kassan.
Söktips: Använd sökrutan upptill på sidan. Sök på engelska, svenska eller med art nr. FÖR TILLBEHÖR ELLER LIKNANDE PRODUKTER, TESTA TA BORT DE TVÅ SISTA SIFRORNA I ETT BEFINTLIGT ART NUMMER, SÅ FÅR MAN NORMALT FRAM LIKANNDE PRODUKTER OCH KAN HITTA EV. TILLBEHÖR.


A. Lägg önskade antal varor i varukorgen genom knappen "KÖP" eller "Lägg till" - Finns inte köpknappen går tyvärr inte varan att beställa för tillfället, gå då tillbaka om några dagar eller veckor och kolla lagerstatus på nytt. Frågor om leverans/lager hanteras endast vi e-maila, se meny kontakta oss. (Ange produkt-artnr i e-mail)
B. Gå "till kassan" justera din order med önskat antal produkter, samt välj betalsätt och leveranssätt. här ser du fraktkostnad samt totalsumman på din order. (Min order 200kr p.g.a. den låga prisbilden)
Fraktkostnad normalt endast från 99:-/order, normalt ser du fraktkostnaden i webkassan när du slutför order, frakten beror på produktgrupp och valt fraktsätt. Företag med utkörning normalt från 169:- +moms/order. (Dock kan skrymme tillkomma större leveranser, vi kontaktar då er för diskussion/godkännande av fraktlösning) För att ändra till avvikande leveransadress klicka sedan på "Ändra kunduppgifter/leveransadress" och gå in på fliken "Alternativa leveransadresser".
C. Tryck på grön knapp nertill på sidan.
Klart!
Du kommer nu få bekräftelser via e-mail på hur din order hanteras.
(Glöm ej till vissa ljuseffekter/ljusarmaturer tillkommer glödlampa (Ej vid LED), samt rökvätska till rökmaskiner, även tillbehör för att produkten ska fungera kan behövs beställas separat, se flik relaterade produkter eller e-maila oss vid frågor)
Promix följer naturligtvis distanshandelslagen & konsumentlagen.
(Se köpvillkor punkt 5. >>>)


.2. Leveranstid & lagerfrågor. Hur snabbt får jag produkterna?
SVAR: Normalt vid lagervaror "I Lager" skickas produkterna till dig mellan 5-10 dagar efter ordern hanterats av centrallagret. Du ser under produkten på "Lagerstatus" vad som gäller för den produkt du önskar beställa. (Vid ej lager eller annan info, då ej köp-knappen syns, e-maila förfrågan om leveransstatus på denna produkt, dessa frågor hanteras ej per telefon pga. automatiskt lagersystem) -När leverans dag närmar sig kommer ni även få e-mail som bekräftar sändning & innehåller mer spårnings information (från Schenker) - I samband med order kommer ni även få en orderbekräftelse som pdf-fil där ungefärlig leverans dag/leverans tid står angivet. Har det gått mer än 14dagar och ni inte fått sändningen eller sändningsinformation, vänligen kontakta oss då via e-mail (ange ordernr) - Då kan det vara så att transportbolag har något problem att leverera och då måste vi spåra sändningen. OBS! E-maila oss om detta. Detta kan tyvärr ej hanteras via telefon, pga. automatiskt leverans/lagersystem)

.3. Allmän leverans och lagerinformation:
-Vid lagerstatus " E-maila för mer leverans info" så måste vi kontrollera status med centrallager för vidare hantering. Svar på detta kommer då via e-mail inom kort. -Vid lagervaror (Status i webbshop: "I lager") är leveranstiden mellan ca. 5-10 dagar, mer exakt kan vi inte ge för tillfället. Produkterna skickas från våra centrallager i Holland, Tyskland & Spanien. Normalt har ni leveransen inom ca. 10dagar efter order. Ni kommer få e-mail om leverans m.m. när leveransen närmar sig. -Vid lagerstatus "EJ LAGER" kan leveranstiden vara allt från 2v och upp till 10v eller längre, gå då tillbaka till produkten inom och kolla med jämna mellanrum. KÖPKNAPPEN KOMMER FRAM NÄR PRODUKTEN GÅR ATT BESTÄLLA IGEN. OBS! Vid hämtning Promix depå/terminallager i Jönköping, kontaktar vi er när order finns färdig för hämtning. Troligtvis inom 10dagare efter order vid lagervaror. OBS! Vid ev. ök. om hämtning gäller följande: Vid hämtning eller besök måste order nr/ bekräftelse medtagas och erhållas innan! Annars kan vi tyvärr ej ta emot besöket/hämtning pga. lagerhanteringen. Lager: Öppet 10-16 vardagar / Lunch 12-13


.4. Garanti, retur & reklamation.
SVAR: Detta hanteras via vår service avdelning som du når via e-mail. Maila så tydlig information och kund nr/order nr till oss på: service@promixsweden.se
Du får gärna öppna och kolla själv om det är en sladd som lossnat, kall-lödning, etc. Enklare fel får du gärna fixa själv om du vill och kan, det påverkar inte din garanti hos oss, och vi slipper fraktande, tidsförluster och administration.
Köpvillkor och övrigköpinformation >>>


.5. Support & Mer produktinfo
Ladda hem manualer och mer produktinformation här
Support  |  Användarmanualer  |  Filmer  |  Mer produktinformation

Hittar du inte den information du söker ovan - Vänligen e-maila oss vid övriga frågor.
info@promixsweden.se, så går frågan fram till den person/avdelning som snabbast och bäst kan svara på din fråga.