• ✓ 30 dagar ångerrätt
  • ✓ Tryggt via..
  • ✓ Låga frakter
  • ✓ 50 år i branschen

Köpvillkor

*Klicka här för mer deltaljerad information om ovan samt se nedan

Välkommen med Er order!

 Normal leveranstid: 1-8 vardagar.
 Prisgaranti
 50 år i branschen - Tryggt för dig som kund
 30 dagar ångerrätt 


Det är enkelt att handla från Promix - Kontakta oss vid frågor så hjälper vi Er!

1. Beställning: Görs via webbshop, lägg enkelt produkter i kassan via KÖP-Knappen eller "lägg till i varukorg" Grön knapp. (Finns ej köp-knappen går ej produkten beställa för tillfället. Troligtvis ej i lager)
Gå sedan till "Kassan" i högra hörnet, där du slutför din beställning och väljer olika betalning & leveransalternativ. När beställningen är genomförd/skickad erhåller du bekräftelser via e-mail. Beställningar under 149:- inkl. moms kan tyvärr ej expedieras p.g.a. våran låga prissättning. (Manuella orders via e-mail gäller min. order på 400kr)

Info: Till offentligverksamhet och kommuner med mer skickar vi enl. lag fakturor elektroniskt efter 1 april 2019. Ange uppgifter vid beställning och välj 30 dagars faktura i webbkassan samt ange referensnummer i meddelandefältet. Kontakta oss vid frågor. Offentlig verksamhet kan även e-maila oss beställningar med alla uppgifter till info@promixsweden.se. Välkommen. 

1.1 Användning av personuppgifter - Trygg och säker hantering av dina personuppgifter enl. lag (GDPR)

Vid ingående avtal samtycker du till att PromixSweden.se / Team Lucas Prod. AB 556299-3203 sparar de kontaktuppgifter du lämnar – allt för att göra dina besök på PromixSweden.se så användervänliga och smidiga som möjligt. Uppgifterna lagras för att kunna tillfredställa dina behov som kund, ordergenomförande, bokföringslagar och ge dig bästa service. Du som kund kan avaktivera dig när du vill från t.ex nyhetbrev nertill i varje nyhetsbrev. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via aktuellt nyhetsbrev. Enligt Personuppgiftslagen/GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst (Samt se även nedan info runt radering). Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet, enligt lag och garanterar att dina kunduppgifter endast används av PromixSweden.se.

Dina rättigheter till tillgång, rättelse och radering

Rätt att få tillgång till din data. Du har rätt att begära en kopia av de uppgifter PromixSweden har om dig och verifiera den information vi har om dig.
Rätt till rättelse. Du har rätt att korrigera felaktig eller icke-komplett information om dig själv.
Rätt att bli raderad ("rätten att bli bortglömd"). Du har rätt att begära radering av dina personuppgifter för de fall att datan inte längre är nödvändig för det syfte den blev insamlad för. Det kan dock finnas legala skyldigheter som hindrar oss från att omedelbart radera delar av datan. Dessa skyldigheter kan komma från bokförings- och skattelagstiftning. Vad vi då gör är att blockera den data som vi är skyldiga att spara, från att kunna användas till andra syften än att uppfylla sådana legala skyldigheter.

Mer information se Integritetspolicy



2. Fraktkostnad: Låga fraktpriser till hela norden. Normalt försöker vi hålla från 49:- privatpersoner/hämtpaket inom Sverige, ibland även fri frakt på utvalda varor. (Vid skrymmande kan extra frakt tillkomma, tillikommer detta kontaktar vi er alltid för bekräftelse och godkännande. normalt + ca. 100-300:-) Frakt företag/kommun normalt fr. 79:-+moms (Med dörr till dörr utkörning inom Sverige) Vid skrymme tillkommer ca. 50-300:- (Exempel; tross, stativ & vissa cases). Vi kontaktar er även efter order om andra frågor runt leverans skulle uppkomma.
Normalt ser ni fraktkostnaden i kassan vid slutförande av order.

-Undantag tross (Och långa produkter >2m): Vid tross order reserverar vi oss att vissa minimumkvanteiteter förekommer, pga. fraktploblem vid olika längder. Skulle det vara prodblem, så kontaktar vi efter order för att kolla av detta med er. Resevation för att orders med låg kvanitet och längder >ca. 2m ej kan hanters vidare.


2.1 FRI FRAKT: Vid fri frakt gäller detta till närmaste utlämningsställe eller terminal, beroende på paketstorlek. Vid önskemål om företagspaket med utkörning kan detta ordnas mot tillägg, kontakta oss efter order vid önskemål om detta. Vi kan även komma kontakta er runt detta. Samleverans sker normalt vid ett tillfälle vid order med produkter som har blandade leveranstider. (Generellt mellan 1-8 vardagar beroende på lagerstatus på den produkt som har längst leveranstid)


3. Leverans sker normalt inom 1-14 dagar. Beroende på produktgrupp och lager position. Våra lager ligger i Sverigen, Tyskland, Holland & Spanien, och din order samlas upp till depålager i Jönköping eller Värnamo, därifrån sker ompackning/leverans så snart som möjligt. Normalt har du varorna hos dig inom 10 dagar efter order. (Vid hämtning lager Jönköping meddelar vi när order finns färdig för hämtning. Normalt ca. 1-10dagar efter order. E-maila vid leverans frågor info@promixsweden.se) Ovan gäller lagervaror, i övriga fall bekräftar vi tillbaka leveranstid, ej lagervaror: E-maila för mer leveransinfo info@promixsweden.se. Vi kontaktar Er vid längre leveranstid/restorder för att se hur Ni önskar göra. VI KAN ERBJUDA EXPRESS ALTERNATIV / SNABBARE FRAKT - KONTAKTA OSS FÖR INFO.

3.1 Viktig information ang. fraktbolag/leverans:
Leverans med utkörning
(Vid fler än ett kolla och större sändningar till privatpersoner) eller till företag sker normalt 7,00-16,00. Privatpersoner aviseras normalt från fraktbolaget.

Privatpersoner/småpaket normalt hämtpaket/närmaste utlämningsställe, med ev. SMS avisering.
Vid extra utkörningar eller obemannat vid försök till leverans tar Schenker ut extra avgifter. Kontakta oss eller skriv gärna meddelande vid order om Ni har andra önskemål om fraktsätt, så försöker vi lösa detta!
-Löpande bekr/leverans information erhålls via e-mail efter beställning och när leverans närmar sig.
Glöm ej omg. anmäla ev. transportskada. (Dolda skador måste anmälas inom 7 dagar)

4. Garanti: 1 år mot fabrikations fel (Gäller dock ej förbrukningsmaterial eller slitage, mer info nedan)

Självklart följer vi Distans- och hemförsäljningslagen & Konsumentköplagen.
Vi samarbetar med KLARNA för säker & trygg E-handel!

5. Ångerrätt/returrätt (Se retur-info punkt 5.1. Vi hjälper er med fraktsedlar, kontakta oss för mer info.)
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har ni rätt att returnera produkt inom 14 dagar.
(Gäller Privatkunder) Vi har dock förlängt ångerrätten till 30 dagar.

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vi har förlängt detta som extra service till 30 dagar. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i väsentligen oförändrat skick, dvs ej förstörd eller skadad.*

Du får alltså packa upp varan och nödvändiga tillbehör, men inte använda varan utöver vad som krävs för att testa dess funktion.*

*Ångerrätten gäller på allt i katalogen och på hemsidan, dock inte på förseglade ljud- eller bildupptagningar eller på ett förseglat datorprogram samt förbrukningsvaror/vätskor om plomberingen/förpackning har brutits. Vid lösa glödlampor, lysrör, ljuskällor gäller ej ångerrätt då det är förbrukningsvaror. (Exempel glödlampor och neon stick)  Undantag från ångerrätten VID ANVÄND/TESTAD PRODUKT är även maskiner där vätska körs genom, då den då är förbrukad och använd. Här måste maskinen vara helt oanvänd, ej testad. Då den förbrukas och blir begagnad så fort vätska körs geneom. Exempel på detta är rökmaskiner, bubbelmaskiner och liknande enheter.Vid retur tillkommer returfrakt. Varan måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick samt med originalkartong och tillbehör. Utnyttjar du ångerrätten och returnerar i originalförpackningen är det du som kund som står för returfrakten.
För att åberopa ångerrätten kan du kontakta oss via e-mail eller brev.
Observera att ni måste hämta ut er order/leverans för att undvika kostnader för outlöst paket samt dyra returavgifter från fraktbolag utom vår kontroll. (Se punkt 12.) Ångerrätt rutinerna ombesörjs efter utlöst paket.

När ni skickar returen, bifoga en följesedel med era uppgifter (Namn, kundnr, samt kvitto/fakturakopia samt vad returen gäller). När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi, snarast, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat, samt avgifter (Avgifter och fraktavgift på originalorder) om hela ordern är returnerad. Undantag gäller för eventuella tillkommande leveranskostnader till följd av att ni som kund valt något annat leveranssätt än den standardleverans (Exempel express, hemleverans eller liknande). På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Även avdrag för eventuellt överenskommen returfrakt dras på återbetalning. Tänk på att rökmaskiner, bubbelmaskiner osv. där vätska körs genom, ej får användas och testas, då maskinen blir använd/begagnad/ej nyskick direkt när den körs. Här måste produkten vara helt oanvänd/ej testad.

5.1 VIKTIGTA INSTRUKTIONER VID RETUR - Vi hjälper er.

-Vid retur/ångerköp kontakta vår serviceavd. på service@promixsweden.se för returinstruktioner för just er order (Ange order nummer i mail samt meddelande/kort text runt att det gäller retur.) Det är viktigt ni kontaktar oss och får fraktsedel från oss, så returhanteringen går via oss och vår logistikhantering, och ni inte använder egna fraklappar. Kontakta oss så hjälper vi er på bästa sätt.

Har du frågor kontakta oss gärna då för mer exakta fraktkostnad beroende på storlek, avsändningsort osv. Prisindikation/exempel "Riktmärke" vid skrymme; PA-anläggning med 2st aktiva högtalare och lite tillbehör ca. prisexempel 300-800kr. Dock kontakta oss för mer exakt info då detta kan skilja sig beroende på avsändningsort och exakta storlekar/vikter osv.)

Behöver du hjälp med returfraktpriser eller övrig hjälp ang. retur kontaktar du oss via mail på service@promixsweden.se 

Retur ska ske till PromixSweden, retur, Brahegatan 46, 553 34 Jönköping. (OBS! använd ej egna fraktsedlar, kontakta oss för korreka fraktlappar och logistikhantering, vi hjälper er)
Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till oss. Paketera varan väl. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Varan bör returneras i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget som är tillverkat för att skydda produkten. Lägg sedan denna kartong i det transportemballage som produkten levererades i till dig. Tänk därför på att spara dessa kartonger, åtminstone under de 30 dagar som ångerrätt gäller. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i ett annat emballage.

5.2 Undantag
Returrätten/ångerrätten gäller ej företag eller offentliga förvaltningar om ej särskild överenskommelse träffats innan beställning. Returrätten gäller heller inte förbrukningsvaror, lysrör, glödlampor. 
Distanshandellagen gäller alltså privatpersoner vid postorder, ej företagskunder, organisationer/professionellt användande, där sker returrätt endast enl. ök. Även begagnade produkter omfatta ej av ångerrätt/returrätt om inte annat överenskommits.

5.3 Avdrag
PromixSweden förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett eller skadad, debitera självkostnadspris för de saknade delarna (eller avdrag vid skada). Minimidebitering vid saknade delar/skada är 300:-

----------------------------------------
Kontakta oss gärna vid frågor!

6. Välj mellan olika betalningsalternativ i webbkassan:
•Kortbetalning (vi använder oss av DIBS, och säkerhetsfunktionen 3D-Secure)
•Faktura via Klarna / Klarna Checkout (Mer info Klarna www.klarna.se)
•Delbetalning via Klarna (Via Klarna Mer info nedan)
•Förskottsbetalning
•Direktbetalning bank (Swedbank)
•Faktura 30dagar (Gäller främst till kommun/stat)
•Swish betalning

Faktura och kvitto erhålls via pdf-fil på e-mail i samband med leverans, om inget annat avtalats. Kommun & Stat erhåller normalt faktura via post.

7. Köpvillkor KLARNA FAKTURA
Handla nu - betala efter leverans! När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Flera betalningssätt visas om tillgängliga i webkassan. Exempel, Swish, Kortbetalning, avbetalning med mer. Se ww.klarna.se för mer info.

Klicka nedan för att se köpvillkoren hos Klarna.
www.klarna.se

För mer information och hjälp runt fakturafrågor via KLARNA.
Se länk nedan:

https://www.klarna.com/se/kundservice


Mer information i detalj:
(Gäller främst Privatpersoner, för mer information ang. företagsvillkor kontakta kundtjänst):

8. Beställning: Görs via webshoppens system, det går även bra att kontakta oss via e-post. Beställningar under 200:- inkl. moms expedieras ej p.g.a. våran låga prissättning. (Manuella orders via e-mail gäller min. order på 400kr). Vid restnoterade produkter kontaktar vi Er via e-mail för överenskommelse hur Ni önskar göra.

9. Priser:
Våra priser kan ändras/uppdateras kontinuerligt pga. omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Uppdaterade priser finns i webbutiken.
(OBS! Lagerrensprodukter, separat sida anges normalt exkl. moms. I webbutiken kan man välja visning med eller utan 25% moms. Se "bock" upptill i högra hörnet. Dock är normal inställning att priserna visas inkl. moms.)

10. Betalningsvillkor: (Just nu)
•Faktura (30dagar till kommun/stat)
•Faktura via KLARNA
•KLARNA CHECKOUT (Privatpersoner, fler betalnings alternativ)

•Delbetalning
•Förskottsbetalning
•Kortbetalning
•Swish

(Faktura och kvitto erhålls via pdf-fil på e-mail i samband med leverans, om inget annat avtalats. Kommun & Stat erhåller faktura via post eller E-faktura)

Utlämnade varor ägs av PromixSweden till dess att att full betalning kommit oss tillhanda. 

11. Leveranstid: Omgående (Normalt inom ca. 1-8 vardagar) om varan finns tillgänglig på lager, annars efter överenskommelse. Vi kontaktar Er via e-post för mer exakt lev tid. Se även prelliminär status i webbutiken.

12. Frakt: Se webkassan, samt valt transportsätt. Ibland fri frakt eller från 49:- (Skrymme tillkommer frakt. Exempel; tross, stativ, stora högtalare, eller liknande produkter.) Kontakta oss via e-mail om du har frågor om fraktkostnad på specifika produkter.
Outlösta paket debiteras 5% av försäljningsvärdet, dock minst 300:- + frakt
Tänk på att alltid hämta ut er leverans, även om ni ångrar köpet och ska returnera enl. punkt 5. Ångerrätt rutinerna ombesörjs efter uthämtad leverans/sändning.
Transport sker normalt med Schenker beroende på produkt & kund.
(Transportörens villkor gäller för frakten, se respektive hemsida)
Vid orders med blandade produkter som har olika leveranstider, sker samleverans när allt finns, (normalt inom 8 vardagar) om ni som kund ej hör av er om att delleverans önskas. (Vissa fraktavgifter utefter överenskommelse kan tillkomma)


12.1 Viktig information ang. fraktbolag/leverans:
Leverans med utkörning
(Vid fler än ett kolla och större sändningar till privatpersoner) eller till företag sker normalt 7,00-16,00. Privatpersoner aviseras normalt från fraktbolaget.

Privatpersoner/småpaket normalt hämtpaket/närmaste utlämningsställe, med ev. SMS avisering.
Vid extra utkörningar eller obemannat vid försök till leverans tar Schenker ut extra avgifter. Kontakta oss eller skriv gärna meddelande vid order om Ni har andra önskemål om fraktsätt, så försöker vi lösa detta!
-Löpande bekr/leverans information erhålls via e-mail efter beställning och när leverans närmar sig.
Glöm ej omg. anmäla ev. transportskada. (Dolda skador måste anmälas inom 7 dagar för att hanteras vidare)

12.2 Transportskador: Anmäls omgående till transportören av kund - Schenker: 036-183200 (eller närmaste Schenker kontor/terminal) Fråga om instruktioner. Efter anmälan till transportbolag kontaktar Ni oss och anger det skadenummer Ni fått.
OBS Tag alltid kontakt med kundtjänst för uppmärkning/bedömning/ärende innan Ni returnerar ev. skadat gods.
Glöm ej att omg. anmäla ev. transportskada. (Dolda skador måste anmälas inom 7 dagar)

Notera även vid köp av lysrör och lampor ersätter vi ej skador vid köp i styckvis, dessa måste beställ kartongvis p.g.a. skaderisk vid transport. E-maila oss för information om masterkartong storlek.

13. Garanti: 1 års garanti mot fabrikationsfel. Professionellt användande 1 månader eller efter överenskommelse. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i apparaten, slitage, felaktig inkoppling eller felaktigt handhavande. Garantin omfattar ej transport eller resekostnader. (Retur se nedan, OBS! Kontakta oss!) Garanti omfattar ej förbrukningsvaror som lampor/glas/högtkoner/membran/ljuseffektsspeglar/motorer/pumpar/headset för gymverksamhet och värme-element på rökmaskiner eller liknande produkter. Glöm ej att rengöra och vårda rökmaskiner. Rengöring måste göras kontinuerligt för att den ska hålla, gäller speciellt mindre maskiner pga. igenslaggning vid lägre tryck. Ej normal garanti på begagnade/demoprodukter och REA-produkter (Efter överenskommelse el. max 1 mån). Kunden äger rätt vid köptillfället vid förfrågan att mot en kostnad erhålla garantirätt på specialpriser/REA/Nettopriser. Pris på denna garantikostnad erhålls vid förfrågan av kundtjänst. Reservation för version/special ändringar pga. nyare modeller. OBS! Professionellt/PRO-användande 1 månader eller efter överenskommelse. Vid retur pga. garanti se mer info nedan under Retur & Reklamation.

13.2 Undatag garanti (Förtydligande)
Garantin gäller ej vid:

    • Högtalarelement där talspolen bränts eller skadats.
    • Fel som uppstått genom ingrepp i apparaten eller felaktig inkoppling.
    • Faders, glödlampor, lysrör (neonstick), kablage och andra slitagedelar och förbrukningsvaror.
    • Rökmaskiner där det har uppstått stopp pga. kalkavlagringar eller smuts (Eller fukt/vätska i maskinen)
    • CD/DVD-laserhuvuden som läser dåligt pga. smuts.
    • Professionell användning

-Att notera/tänka på vid EUROPALMS. Vid eventuell använding utomhus måste de skyddas för väder och vind. Samt att vid utomhus använding sker detta på egen risk då ej garantier gäller pga. att skada pga. väder och vind kan uppstå utom vår kontroll.

Garantin omfattar ej transport- eller resekostnader.

13.3 VID GARANTIRETUR om varan inte är felaktig debiteras undersökningsavgift 440kr +moms (550kr inkl. moms) och returfrakt. (+ Tekniker tim debitering på 400kr +moms / 500kr inkl. moms) detta gäller om varan är trasig pga slitage, felaktigt handhavande, vårdslöshet, överbelastning, felinställt dvs ej fabrikationsfel, så debiteras kunden enligt ovanstående, undersökningskostnad plus servicekostnad och frakt, så vänligen kontrollera noga innan garantiretur.

14. Service/Garanti Reklamation:
(Vid retur enl. ångerrätten för privatpersoner/ej professionellt användande, se tidigare info PUNKT 5, om tillvägagångssätt i detta fall)
KONTAKTA OSS ALLTID INNAN RETUR FÖR UPPMÄRKNING SAMT ATT RÄTT SUPPORT/SERVICE AVDELNING ERHÅLLER PRODUKT. Du mailar oss då på service@promixsweden.se

Produkten skall vara i hel originalförpackning (Originalkartongen måste skyddas så den ej skadas i transport, PromixSweden anmäler ej transportskadade returer utan originalkartong) och kvitto eller faktura skall bifogas, samt en beskrivning / följesedel om vad returen avser. VIKTIGT: Tillse att returnerade varor körs ut till vår leveransadress av transportören. Varor skickade till postkontor, bussterminal eller liknande accepteras ej av PromixSweden.
OBS! KONTAKTA OSS ALLTID INNAN GARANTIRETUR FÖR VIDARE HANTERING AV VÅR REKLAMATIONSAVDELNING.
FÖRETAG/ORGANISATIONER OCH SPECIALBESTÄLLNINGAR: Vid handel mellan företag och professionellt användande eller specialbeställningar gäller ej normala konsumentvillkor (Ångerrätt), retur kan ske endast efter specialöverenskommelser innan köp, kunden står då för frakter i samband med ev. reklamation eller retur. kontakta oss för info, återtagande kostnad min 300:- +frakt eller 50% av värdet på order)
Lagerrensproukter/rea innefattas ej av reklamationsrätt samt normala garantier. (Uppackningsgaranti gäller).

15. Vid hämtning av rea/demo eller begagnade varor på lagret sker godkännande av produkter på plats vid leverans.

16. e-post service, garanti & reklamation: service@promixsweden.se
OBS! Vid service, garantiärende och returer, behandlas detta av vår service/garanti avdelning som nås via e-mail, ange tydligt ärende, kundnr och orddernr samt tydlig beskrivning av ärendet


17. OBS! Lampor tillkommer till de flesta ljus-produkter. Tillbehör och förbrukningsvaror kan tillkomma vissa produkter.

18. Tillbehör information:

En del av PromixSweden´s produkter kräver viss förkunskap och produktgruppkunnande för  handhavade, installation eller användning. Som exempel vissa tillbehör kan tillkomma efter behov och funktion, samt begränsad användarmanual i vissa fall/anpassade för professionellt användande. I vissa fall hittar du dessa tillbehör eller liknande exempelvis under "relaterade produkter" -Kontaklta oss gärna vid frågor!

19. Övrigt:
-PromixSweden.se reserverar sig för eventuella tryckfel/bildfel och modelländringar utan avisering. 

-För de produktgrupper där tillstånd eller typgodkännande från myndighet krävs, söks dessa tillstånd av kund. (Tex. trådlösa system och laser)

(Ovan villkor gäller inom Sverige, vid order från utlandet tillkommer vissa avgifter ex. extra frakt och ev tull och moms m.m. betalas av kund. Ring +46 36-123940 eller e-maila för info och order) -Vid orders/leveranser utanför Sverige gäller ej samma villkor som inom Sverige. Så många av ovan returinfo/vilkor och garanti info/vilkor kanske ej gäller till utland. Kontakta oss för mer info.


-Kontakta oss vid minsta fråga. Enklast via e-mail (Vi ber om ursäkt för ev. felaktigheter som kan förekomma på sidan pga. korrekturfel eller tillfälliga data-sync problem) .

- PromixSweden´s produktsortiment består främst av följande produkter; Ljudprodukter, ljusprodukter, musikinstrument, dekorprodukter, samt tillhörande produkttillbehör och angränsande produkter. Kontakta oss om du har mer frågor om produkter/funktion.

-PromixSweden kan ej ta övriga kostnader eller ersättningar tillföljd av att en ej fungerande produkt, fraktförsening eller garanti/service ärende. Exempel: Vid ett planerat arrangemang/tillställning, där försening/problem uppstår pga. defekt produkt eller liknande.

-Det åligger kundens ansvar att noga kontrollera så orderbekfäftelse och paketangivelse vid exempelvis offert och förfrågningar stämmer. PromixSweden kan ej hållas ansvariga för ev. felaktigheter eller felberäkningar i större projekt och offertgivningar.

-PromixSweden har alltid rätt att makulera order och vidare leverans/hantering av beställning utan specifik anledning. Självklart makuleras i dessa fall även kundens faktura eller återbetalning av ev. förskott/kortbetalning sker omgående.

-Skulle en produkt kosta 0kr i webbutiken gäller EJ detta, detta beror då tyvärr på ett systemfel. Order på dessa produkter kan ej expedieras vidare. Kontakta oss gärna via mail för pris på dessa produkter. Detta gäller även produkter där information eller namn fattas. Reservation även "tryckfel". och prisfel (Vid prisfel meddelar vi er runt detta och order avbryts)

-Att notera/tänka på vid EUROPALMS. Vid eventuell användning utomhus måste de skyddas för väder och vind. Samt att vid utomhus användning sker detta på egen risk då ej garantier gäller pga. att skada pga. väder och vind kan uppstå utom vår kontroll.

-Syftet med de flesta av våra produkter är, "show" använding, och i regel begränsad använding per dag. Om detta överskrids och man använder dom på fel sätt eller har igång för många timmar per dag kan vissa produkter utarmas/bli förbrukade relativt snabbt.

20. Force Majeure

PromixSweden är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Företagsinformation:
PromixSweden är en del av
Team Lucas Prod. AB - Torpagatan 9 - 553 33 Jönköping
Org: 556299-3203 - Tel: 036-123940